Ekonomiassistent- leverantörskontra

Rollen som ekonomiassistent, till vår kund i Malmö, kommer att innebära ett direkt ansvarstagande över leverantörsreskontran. Detta är ett konsultuppdrag i 6 månader där du sedan övergår i en direkt anställning hos kund. Du kommer bli en del av en liten ekonomifunktion och jobba tätt ihop med bolagets ekonomiavdelning.

Som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter vara löpande i leverantörsreskontra och bokslutsuppgifter kopplade till leverantörsreskontran. Bolaget kommer att genomgå ett systembyte inom kort och du kommer vara drivande i det projektet så god systemvana efterfrågas.

Du kommer att ha ett helhetsansvar för leverantörsreskontran och stötta upp i andra arbetsuppgifter kopplat till ekonomiområdet. När utrymme finns får du gärna fokusera på att utveckla och förbättra nuvarande processer och arbetssätt.

Erfarenhet

Vi söker dig som har något års erfarenhet som ekonomiassistent och är redo för nästa utmaning. Du uppskattar att arbeta i en roll där du får ta ägandeskap för ditt område och är drivande i projekt. Vi söker i första hand dig som har god systemerfarenhet samt förmågan att sätta dig in i nya systemmiljöer. Det är meriterande om du har erfarenhet av Dynamics D365/AX sedan tidigare. Utöver detta är du van Excel-användare, tillsammans med övriga Office-program.

Arbetsuppgifter

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

  • Huvudansvar för leverantörsreskontran
  • Ankomstregistrering, kontering och hantering av leverantörsfakturor
  • Förbereda och säkerställa tidsenliga betalningar för alla leverantörsfakturor
  • Självständigt genomföra kontoavstämningar tillhörande leverantörsreskontra
  • Löpande bokföring / bokslutsarbete
  • Övrigt ad-hoc kopplat till leverantörsreskontra
  • Posthantering

Din profil
Dina personliga kvalifikationer är viktiga för oss och vår samarbetspartner. För att trivas i rollen och bolaget är det viktigt att du har ett eget driv och en vilja att både bidra och själv utvecklas som person. Du är en person som bidrar till ett trevligt arbetsklimat och som uppskattar en god relation med de närmsta kollegorna, men din nyfikenhet gör också att du är intresserad av andra delar av verksamheten. Som ekonomiassistent är det självklart viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet på ett strukturerat och ansvarstagande vis.

Ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Johanna Nilsson på A- Talent Finance johanna.nilsson@atalent.se

A-Talent Finance (f.d. A-Finance) är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Kontaktperson
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin