HR-administratör

XERVON är en ledande totalleverantör av ställningar och väderskydd till bygg- anläggnings- och industriprojekt i Sverige. Företaget använder ställningsmaterial och utrustning från de ledande tillverkarna och finns med egna depåer på 5 platser i landet. XERVON har kunnandet och resurserna att hyra ut och montera ändamålsenliga ställningar och väderskydd för såväl komplexa som riktigt stora och tidskritiska bygg-, anläggnings-, renoverings- och revisionsprojekt.

Företaget har som mål att vara Sveriges tryggaste ställningsföretag. För detta krävs målmedvetenhet och metodiskt säkerhetsarbete, ansvarstagande i alla led och vilja att utvecklas och ha mod att säga ifrån. XERVON kompromissar aldrig när det gäller deras egna, kollegors eller deras kunders säkerhet.

XERVONS ägares ledord för alla sina verksamheter är ”Working for the Future”. Det betyder för personalen på XERVON i Sverige att varje dag gå stolt till jobbet och göra sitt yttersta. I en byggbransch i stark förändring står företaget trygga och dom använder all deras kunskap, säkerhetstänkande och kreativitet när dom målmedvetet bidrar till att utveckla deras projekt, arbetsplatser och bransch.

XERVONs mål är också att genom hårt arbete samt förvärv och samarbeten bygga Sveriges största och mest lönsamma ställningsföretag. Detta för att ha de resurser och attrahera de experter som krävs för att utveckla deras verksamhet, medarbetare och bransch. Samt inte minst för att få de mest prestigefulla och utmanande uppdragen.

EXERVON SWEDEN grundades 1993 och ingår sedan 2012 i Tyska XERVON i REMONDIS koncernen.

REMONDIS Maintenance & Services äger även BUCHEN Group och förser båda grupperna med tjänster och rådgivning. BUCHEN är en av de ledande industriella tjänsteleverantörerna i Europa och erbjuder en hel rad specialisttjänster för rengöring av industrianläggningar och växtdelar.

HR-administratör till Xervon

Xervon behöver förstärka sina resurser på HR och vill göra det genom att anställa en HR-administratör.

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

  • Tidrapportering och löneadministration.
  • Samordna och administrera utbildningar samt vara behjälplig i att skapa en rutin för hanteringen av lärlingar.
  • Löpande HR-arbete med exempelvis framtagande av personalstatistik, sjukfrånvaro och förmåner etc.
  • Bidra med administration och support i processen för onboarding/offboarding som exempelvis upprätta anställningsavtal.
  • Delaktighet i framtagande av processer, rutiner och policys.
  • Stötta organisationen inom områden som rör HR och lön.

Erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR eller liknande. Du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat i minst 3 år med administration och det är meriterande om du har en viss erfarenhet av HR, lönearbete och löneprogram. Vi tror att du är i början av din karriär och vill utvecklas in i rollen hos oss.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är ambitiös, välorganiserad och engagerad. Du är prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete. Du är en person som tycker om att ta ansvar och som vill utvecklas samt tycker om att arbeta med människor och deras utveckling. Du har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt och är duktig på att planera, strukturera och prioritera. Du kommunicerar lätt med andra och skapar relationer med lätthet. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Kontaktperson
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin