HR Business Partner

XERVON är en ledande totalleverantör av ställningar och väderskydd till bygg- anläggnings- och industriprojekt i Sverige. Företaget använder ställningsmaterial och utrustning från de ledande tillverkarna och finns med egna depåer på 5 platser i landet. XERVON har kunnandet och resurserna att hyra ut och montera ändamålsenliga ställningar och väderskydd för såväl komplexa som riktigt stora och tidskritiska bygg-, anläggnings-, renoverings- och revisionsprojekt. Företaget har som mål att vara Sveriges tryggaste ställningsföretag. För detta krävs målmedvetenhet och metodiskt säkerhetsarbete, ansvarstagande i alla led och vilja att utvecklas och ha mod att säga ifrån. XERVON kompromissar aldrig när det gäller deras egna, kollegors eller deras kunders säkerhet.

XERVON SWEDEN grundades 1993 och ingår sedan 2012 i Tyska XERVON i REMONDIS koncernen. REMONDIS Maintenance & Services äger även BUCHEN Group och förser båda grupperna med tjänster och rådgivning. BUCHEN är en av de ledande industriella tjänsteleverantörerna i Europa och erbjuder en hel rad specialisttjänster för rengöring av industrianläggningar och växtdelar.

HR-funktionen behöver stödja både XERVON och BUCHEN genom att anpassa HR-strategin och policyerna för varje företag samtidigt som man säkerställer en sammanhängande personalstrategi båda bolagen. 

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

Som HR Business Partner har du en central roll i arbetet med att attrahera nya talanger samt i att skapa förutsättningar för våra medarbetare att utvecklas tillsammans med oss. Rollen innebär att driva och kontinuerligt utveckla bolagets HR-processer. Du känner dig lika bekväm med att utveckla och driva processer inom exempelvis rekrytering, bemanning och rehabilitering som med att ta en aktiv roll gällande utformandet av våra chefers och medarbetares kompetensutveckling. Parallellt med detta ingår det också att stötta våra chefer i arbetsrättsliga ärenden.

Du jobbar nära verksamheten och ger operativt och strategiskt HR-stöd till organisationens chefer och medarbetare.

Rollen innefattar:

  • Ansvar för att rekryteringsprocessen och tillhörande verktyg är effektiva och tillgängliga för rekryterande chefer.
  • Genomföra rekryteringar av arbetare, ledare och olika specialistroller.
  • Utveckla processer inom bl.a. on-/off-boarding, medarbetarundersökning, talent management, successionsplanering och medarbetarsamtal.
  • Definiera och utveckla arbetsgivarerbjudandet tillsammans med Employer Branding-ansvarig.
  • Stötta och coacha våra ledare inom alla förekommande HR-frågor såsom rekrytering, utbildning, rehabilitering, avveckling och fackliga förhandlingar.
  • Superuser i HR-system och löpande säkerställa att systemet möter verksamhetens behov.
  • Stödja verksamheten i vår digitaliseringsresa genom att ta fram, strukturera och förbättra de HR-relaterade styrdokument som behövs för att våra medarbetare och chefer lätt ska kunna hitta det de söker.
  • HR-administration.
  • Delta i, initiera och driva diverse projekt inom olika områden såsom utveckling, utbildning, arbetsmiljö och kompetensförsörjning.

Erfarenhet och kunskap

Vi söker dig med kandidatexamen i HR. Vi söker en HR-generalist med erfarenhet och kunskap inom alla aspekter av personalhantering. Du kommer du att spela en viktig roll i att främja en positiv företagskultur och skapa en produktiv arbetsmiljö för alla anställda. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön och förmåner, en givande karriär inom HR och möjlighet att arbeta med en fantastisk grupp av medarbetare. Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och ovannämnda utvecklingsprocesser. Du har systemerfarenhet, gärna som superuser av HR-system samt erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser. 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett genuint intresse av medarbetarutveckling och förmågan att skapa affärsnära och relevanta HR-processer. För att trivas i rollen ser vi att du är coachande, kommunikativ och serviceminded. Med ditt lösningsinriktade sätt och stora engagemang driver du arbetsuppgifter och projekt hela vägen från uppstart till avslut. Rollen innebär varierande och parallella arbetsuppgifter vilket ställer krav på struktur och förmåga att prioritera utifrån verksamhetens behov. Du kan kommunicera tydligt och effektivt både skriftligt och muntligt.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Kontaktperson
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin